Tap That Balance

Armonia dintre carieră şi viaţa privată reprezintă, pe scurt, starea de echilibru în care o persoană acordă prioritate în mod egal nevoilor carierei sale şi cerinţelor vieţii cotidiene. Adesea, dorinţa de a reuşi pe plan profesional ne poate determina să lăsăm deoparte propria bunăstare, cauzând stres şi agitaţie în vieţile noastre.

Având în vedere faptul că munca de acasă a devenit o normalitate în zilele de astăzi, cu toţii riscăm să cauzăm un dezechilibru. Dacă îţi petreci timp în plus lucrând, poți să dai cu piciorul vieţii private şi tuturor bucuriilor care derivă din aceasta. Însă, dacă îţi petreci mult timp dedicându-te doar planului personal, pui în primejdie reuşita profesională la care visezi. Tocmai din aceste motive, articolul acesta îţi va oferi cinci idei care te pot ajuta să îţi echilibrezi stilul de lucru.

1. Acceptă faptul că nu există un echilibru perfect!

În primul rând, cel mai important lucru pe care trebuie să-l conştientizezi este că nu te poţi dedica în mod egal vieţii personale şi profesionale. Nu trebuie să îţi faci un program care să fie perfect, ci unul care reflectă realitatea şi este realizabil. Într-o zi, te poţi dedica mai mult vieţii personale, iar în altă zi te poţi concentra mai mult pe task-urile de la locul de muncă. Balanţa se obţine în timp, nu de pe o zi pe alta.

2. Nu face un cocktail din viaţa ta personală şi carieră!

Pentru a nu amplifica stresul și a menține armonia, încearcă să nu aduci problemele de acasă la muncă şi viceversa. Atunci când eşti la job, concentrează-te pe ceea ce ai de făcut, iar în momentele în care ieşi cu prietenii sau când ajungi acasă, încearcă să te detaşezi şi să te bucuri de momentele petrecute cu oamenii dragi ţie fără să te plângi de lucrurile care îţi merg prost la locul de muncă.

3. Fii personajul principal şi preia controlul!

Cel mai important lucru atunci când vine vorba despre viaţă, fie că vorbim despre carieră sau despre relaţiile interumane, este să te pui pe primul loc şi să prioritizezi ceea ce simţi că trebuie îmbunătăţit. Nu-ţi fie frică să investeşti mai multe resurse pe un anumit plan. Nimic nu este constant, aşa că în funcţie de problemele pe care le întâmpini, alocă un timp mai generos pentru rezolvarea lor. Restabileşte-ţi singur balanţa!

4. Îndrăzneşte să iei o pauză!

Atunci când consideri că totul te depășește şi că nu faci faţă ritmului cotidian, e în regulă să iei o pauză. Un moment de linişte e ceea ce te poate ajuta enorm pentru a-ţi restabili priorităţile şi a-ţi reîncărca bateriile. Nu trebuie să fii perfect, ci doar să fii tu însuţi.

5. Stabilește-ți priorităţile şi fii organizat!

Cel mai rapid mod de a obţine mult dorita armonie este să fii organizat şi să îţi pui la punct planul de atac. Este foarte important să ştii ceea ce ai de făcut şi cum vrei să fie făcut. Poţi începe prin a-ți seta numărul de ore pe care vrei să le dedici muncii şi să respecţi programul pe care ţi l-ai impus. Cu toate acestea, nu exagera! Nu strică să fii spontan din când în când… Până la urmă cele mai frumoase amintiri apar neașteptat.


Aşadar, după o zi obositoare la muncă ar trebui să realizezi că viaţa personală este la fel de importantă precum cea profesională. Niciodată nu va exista un program perfect care să ofere stabilitatea cu ajutorul căreia poţi fi productiv pe ambele planuri.

Găseşte-ţi propriul echilibru, fii tu însuţi şi nu uita că nu trebuie să fii spectatorul propriei tale vieţi!


Roxana-Mihaela Milea

Membru Departament Educaţional

Sindicatul Studenţilor din Cibernetică (SiSC)